Saturday, October 17, 2009

Selgituseks joonisele

Algas asi sellest et mis on minu rollid.

Lapsevanem, töötaja, tudeng, kodanik.

Terve kursus põhineb justkui õpetajakeskse õpimaastiku koosamisel, kuid sotsiaalne tarkvara reeglina ei anna võimalusi enda teadmisi kataloogida, et oleks võimalik tulla tagasi. Paljud head lehed kaovad või vahetavad asukohta. Selleks peaks info, mis on vajalik endale ka offline salvestama. Kindlasti on head asjad igasugu grupitöö vahendid a'la Google groups mille oma grupile tegime saab jagada teistega infot. Samas üritasin omale keskkonda teha iGoogles see aga polnud kasutatav suurim puudus et ei saa teha korralikku lehe teemadeks jaotamist kõik on liiga online info põhine. Pakun, et parim online vahend oleks mingi veebi sisu haldus tarkvara millega igale teemale saab teha lihtsalt lehti ja siis alamlehti mis tekitaks struktuuri. Pageflakes oleks siin nuidugi kaalutav asi kuid see ei suuda kasutada sisu siseveebis.

Siiski tundus kõige lihtsam võtta asjad kokku Microsoft one note keskonnas. See on loodud asjade katalogiseerimiseks ja sisu saab edida kohe peale klikki lehel.

Peale OneNote eksisteerib maailm, mis suhtleb omavahel juba üpris hästi ja Outlook, Skype, MSN on eraldiseisvalt palju lihtsam kasutada. OneNote kasutamisega lahendan probleemi just veebis rippuvata ja ka firmasiseste infoallikate ühendamiseks.

Aga jooni ma tõesti teha ei julgenud sest neid oleks olnud ülipalju.

8 comments:

  1. Skeem on hea ja arusaadav. Idee mulle ka meeldib. Andmete turvalisus ja kättesaadavus on põnev teema. Kindlasti vaja hea ja kasulik teemat kataloogi panna. 10p

    ReplyDelete
  2. Mina ei ole selle skeemi suurim fänn, kuna visuaalse mõtteviisiga inimesena püüan ma alati esimese asjana info ammutada visuaalsest materjalist, kuid vaid sinu skeemi vaadates ei saa ma just kuigi head ülevaadet sinu (...)maastikust.
    Aga pole hullu, sinu esinemine ja skeemi kohta käiv jutt tegi mulle asja selgeks.
    9p

    Risto

    ReplyDelete
  3. Skeem annab palju materjali mõtlemiseks;) Aga selgitus korvab skeemi. Info kättesaadavuse teema pani mõtlema, 8p

    ReplyDelete
  4. Juba jõudsin kommenteerida, et seletust on vaja. Minu vabanused. Tänu seletusele sai skeem natuke selgemaks. Sellegipoolest võiks joonisel olla ära toodud vahendite peamised omavahelised seosed... 8p.

    Tervitades,
    Terje

    ReplyDelete
  5. Joonte puudumine annab vabaduse mõelda nii ja naa, aga röövib liiga palju aega ja mõttejõudu. Selgitav jutt meeldis mulle siiski väga, enda jaoks jälle miskit uut uurida (mida teised heaks peavad) :) Kokku 9 p

    ReplyDelete
  6. Leidsin Google'i konto alt väga hea vahendi GoogleSites, millega on võimalik infot väga hästi struktureerida, kasutada erinevaid alamlehtede malle jms. Arvan, et sul tasuks seda proovida.
    Kuna mind ei olnud tunnis, kus tööd esitlesid, siis jäi minu jaoks skeem natuke raskesti mõistetavaks. Seda just jõujoonte osas, et kes milliga suhtleb ja mis eesmärgil. Aga jah, minu viga, et polnud õigel ajal õiges kohas :)
    9 punkti.

    ReplyDelete
  7. Jagan eespool öeldut, skeemilt puuduvad seoste jooned teevad asjast ülevaate saamise keeruliseks. Tekst toob asjasse pisut selgust ja annab kasulikke vihjeidki. MInult 8,5 punkti

    ReplyDelete
  8. Ka mina alguses tundsin joontest puudust, aga mida rohkem ma vaatan, seda selgemaks saab. Jutt tagab igasuguse arusaamise. 9punkti

    ReplyDelete